Jak mogę dzwonić? Cennik Pomoc Kontakt Panel Klienta Załóż konto Doładuj konto

Strona główna -> Jak mogę dzwonić? -> Bramka VoIP -> Instrukcja konfiguracji bramki VoIP

Instrukcja konfiguracji bramki VoIP
z usługą InterVoIP

Instrukcja na przykładzie bramki VoIP Cisco SPA 112.

Jeśli kupiłeś bramkę VoIP za naszym pośrednictwem, jest ona już skonfugurowana. Teraz wystarczy, że wyjmiesz urządzenie z pudełka i podłączysz do internetu. Adres IP powinien zostać automatycznie przydzielony przez router. Jeśli bramkę VoIP kupiłeś w innym sklepie, zapoznaj się z poniższą instrukcją.

Adres IP bramki VoIP

Zanim rozpoczniesz konfigurację, musisz ustalić, jaki adres IP ma Twoja bramka, gdyż ten adres będziesz musiał wpisać w pasku przeglądarki internetowej, aby dostać się do panelu konfiguracyjnego urządzenia.

Adres IP przydzielany automatycznie (DHCP)

W większości sieci komputetowych adresy IP są przedzielane przez router dynamicznie. W takiej sytuacji wystarczy, że podłączysz bramkę VoIP do routera i zaczekasz kilkanaście sekund. Podłącz do bramki analogowy telefon stacjonarny, a następnie z klawiatury tego telefonu:

  • Wybierz **** (4 gwiazdki).
  • Wybierz 110#.
  • Odsłuchaj uważnie czytane cyfry adresu IP. To jest właśnie adres IP przydzielony bramce.

    Więcej informacji: Jak sprawdzić dynamiczny adres IP?

    Adres IP ustawiony statycznie

    Jeśli Twój router nie obsługuje funkcji DHCP, musisz ustawić adres ręcznie.

    Więcej informacji: Jak ustawić statyczny adres IP?

    Konfiguracja bramki VoIP z kontem InterVoIP

    Wpisz ustalony adres IP bramki VoIP w pasku adresowym przeglądarki internetowej (to miejsce, w którym wpisujesz adresy odwiedzanych stron internetowych), a następnie:

  • Domyślny ausername bramki: admin
  • Domyślny password bramki: admin
  • W części Quick Setup wprowadź dla Line 1 następujące dane:

  • Proxy: sip.voipmax.pl
  • User ID: login (username) w usłudze InterVoIP.
  • Password: login (username) w usłudze InterVoIP
  • Potwierdź wprowadzenie danych przyciskiem submit (na dole).
  • Na bramce VoIP powinna zaświecić się na zielono dioda Line 1.


    Telepartner Sp. z o.o.  |  Nasze strony:  Dane firmy  |  Faks internetowy  |  Telefonia internetowa  |  Centralka telefoniczna  |  Call center  |  Konferencja przez telefon